Incepand cu luna mai 2018, societatea PUBLIC CREATION  S.R.L, implementeaza proiectul “ Resurse umane competitive in regiunea Sud-Est” – cod proiect POCU/227/3/8/118028. Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014.

Proiectul va contribui la solutionarea nevoilor specifice ale grupului tinta si ale IMM-urilor active in sectoarele competitive din regiunea Sud-Est, prin:

  • Constientizarea angajatorilor cu privire la importanta si necesitatea participarii angajatilor la programe de formare continua.
  • Programe de formare pentru 420 manageri si 140 antreprenori, in domenii care sa ii ajute sa isi creasca performantele profesionale, sa isi imbunatateasca abilitatile manageriale si antreprenoriale, sa se familiarizeze cu noile mijloace digitale de invatare (e-Learning), sa introduca in intreprinderile din care provin metode inovatoare de organizare a muncii, sa elaboreze planificari pe termen lung si sa devina mai adaptabili la dinamica sectoarelor economice cu potential competitiv.
  • Un program de formare profesionala in domeniul „Manager resurse umane” pentru 84 de persoane din departamentele de resurse umane ale firmelor din sectoarele competitive; astfel, beneficiarii vor deveni mai adaptabili la dinamica sectoarelor competitive si inteligente si vor imbunatati activitatea de management al resurselor umane in cadrul firmelor.
  • Workshop-uri si seminarii tematice, astfel incat managerii si antreprenorii activi din sectoarele competitive din regiune sa initieze activitati comune si sa faca transfer reciproc de cunostinte.

Spune-mi si s-ar putea sa uit, arata-mi si s-ar putea sa imi aduc aminte, implica-ma si atunci o sa inteleg. (proverb chinezesc)

Prescurtarea de la electronic learning, termenul de e-learning defineste efortul educational livrat prin intermediul computerului. Cu grade diferite de interactiune, livrate online sau offline, programele de e-learning prezinta cateva avantaje incontestabile:

  1. accesibilitate;
  2. flexibilitate;
  3. adaptabilitate;
  4. costuri reduse;
  5. echitate;
  6. varietate etc.

1. Gradul mare de accesibilitate a programelor e-learning este o consecinta directa a epocii in care traim. Internetul a incetat de mult sa mai fie apanajul catorva “luminati”, informatia este disponibila intr-o varietate de forme.

Atentie insa! Un program bun de e-learning nu este o simpla colectie de informatii puse cap la cap intr-un document sau intr-o prezentare PowerPoint colorata. Valoarea unui curs online este direct proportionala cu gradul de interactivitate pe care il contine, calitatea continutului si relevanta sa vizavi de subiect, adaptarea mijloacelor de comunicare utilizate (text, voce, imagine) si nu in ultimul rand functionalitatile soft-ului cu ajutorul caruia este elaborat (Captivate, Lectora, Toolbook, Articulate, Authorware, Camtasia, Jing, Snagit etc.)

In plus, accesibilitatea este sporita de usurinta utilizarii unui astfel de instrument de invatare (de la meniurile explicative incluse in curs, la facilitatile de navigare pe care le ofera, pana la usurinta parcurgerii modulelor de testare).

2. Cand vorbim despre flexibilitatea programelor e-learning avem in vedere modul in care ele se adapteaza timpului si disponibilitatii persoanei angajate in procesul de invatare.

Un curs livrat online poate fi parcurs in etape, ofera posibilitatea reluarii modulelor dorite/ neclare, permite accesarea la orice ora si in orice moment cu ajutorul unui nume de utilizator si a unei parole. Altfel spus, se adapteaza ritmului individual si particularitatilor de invatare.

3. Cu o structura modulara, un program e-learning poate fi adaptat atat in functie de tipul de informatie transmisa (ex: limbaj tehnic, simbolic etc), cat si de nivelul de cunostinteal auditoriului (prin selectarea doar acelor sectiuni identificate ca relevante in urma unui proces de pre-testare a cunostintelor).

4. Costurile unui program e-learning sunt semnificativ mai mici fata de un training traditional.

Se elimina costurile legate de deplasari, cazari, inchirieri de sali si toata logistica aferenta. Chiar si in situatia in care se considera ca un program e-learning nu poate adresa eficient decat nevoi de instruire teoretica, el se justifica prin faptul ca ofera training-ului in clasa mai mult timp pentru practica si deprinderea unor abilitati specifice (de vreme ce notiunile teoretice au fost invatate si verificate deja prin testare).

S-a ajuns astfel in timp la concluzia ca varianta de blended learning (o combinatie de metode traditionale de training si e-learning este de multe ori cea mai eficienta pentru fixarea si valorizarea informatiei).

5. Programele e-learning lasa foarte putin loc de interpretare in ceea ce priveste o investitie subiectiva a companiei in angajatii sai si sunt percepute ca echitabile.

Odata transformate intr-un standard si facand parte dintr-o procedura de instruire, va fi evident pentru toate partile implicate ca nu exista diferente de tratament sau de calitate. Atat angajatul din sediul central cat si cel din teritoriu beneficiaza de aceleasi programe, trebuie sa parcurga aceleasi cursuri si sa raspunda acelorasi testari.

Implicit, se asigura astfel existenta a cel putin unui model de instruire echitabil de baza care poate sa constituie o solutie de pornire in potentiale probleme legate de performanta. In plus, un program de instruire online asigura training-ul concomitent al mult mai multor angajati decat ar putea fi implicati in acelasi interval de timp intr-un training traditional.

6. Varietatea programelor de e-learning este implicit data de complexitatea continutului pe care il livreaza.

De la training-uri de produs, servicii, la cele cu grad mare de tehnicitate (instructiuni de utilizare), la cele cerute prin legislatie (protectia muncii, siguranta, securitate etc.), pana la aspecte mai complexe legate de managementul strategic al proceselorproject management, dar si programe de induction, outplacement etc, si multe altele, toate pot fi acomodate intr-un astfel de program. Secretul este un continut bun si un dezvoltator de cursuri cu experienta.

Ca in orice aspect legat de oameni, si in utilizarea programelor de e-learning trebuie avuta in vedere justa masura. Specialistii spun ca solutia este amestecul (blended learning) tehnicilor de instruire in clasa cu cele de e-learning. Se asigura astfel o adresare mai eficienta a nevoilor individuale de invatare (prin oferirea de stimuli si de contexte variate) si implicit un beneficiu mai consistent al training-ului pe termen lung.

Tags:
About Author: iustin