Incepand cu luna mai 2018, societatea PUBLIC CREATION  S.R.L, implementeaza proiectul “ Resurse umane competitive in regiunea Sud-Est” – cod proiect POCU/227/3/8/118028. Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014. Proiectul va contribui la solutionarea nevoilor specifice ale grupului tinta si ale IMM-urilor active in sectoarele competitive din regiunea Sud-Est, prin:
  • Constientizarea angajatorilor cu privire la importanta si necesitatea participarii angajatilor la programe de formare continua.
  • Programe de formare pentru 420 manageri si 140 antreprenori, in domenii care sa ii ajute sa isi creasca performantele profesionale, sa isi imbunatateasca abilitatile manageriale si antreprenoriale, sa se familiarizeze cu noile mijloace digitale de invatare (e-Learning), sa introduca in intreprinderile din care provin metode inovatoare de organizare a muncii, sa elaboreze planificari pe termen lung si sa devina mai adaptabili la dinamica sectoarelor economice cu potential competitiv.
  • Un program de formare profesionala in domeniul „Manager resurse umane” pentru 84 de persoane din departamentele de resurse umane ale firmelor din sectoarele competitive; astfel, beneficiarii vor deveni mai adaptabili la dinamica sectoarelor competitive si inteligente si vor imbunatati activitatea de management al resurselor umane in cadrul firmelor.
  • Workshop-uri si seminarii tematice, astfel incat managerii si antreprenorii activi din sectoarele competitive din regiune sa initieze activitati comune si sa faca transfer reciproc de cunostinte.

E-learning se defineste ca „utilizarea noilor tehnologii multimedia si Internet pentru a imbunatati calitatea procesului de invatare.” Contrar credintei populare, e-learning nu inseamna doar invatamant la distanta prin intermediul internetului. Este un mod de instruire, care insoteste adesea instruirea cu ajutorul unui mentor. Scopul este de a crea un mediu mai atractiv si mai interactiv, prin care cursantii sunt instruiti si antrenati intr-un proces continuu de invatare. In epoca internetului, cand prefixul „e” a fost conceput ca un veritabil pasaport, e-learning-ului i-a fost promis un viitor luminos. O scanteie, pentru ca apoi totul sa fie pus din nou sub semnul intrebarii. Unde se situeaza astazi aceasta activitate estimata la 23,7 miliarde de dolari in 2006? In anii 2000-2001, se credea ca e-learning-ul ar putea rezolva toate problemele legate de instruire… In frenezia internetului, toata lumea isi imagina ca era suficient sa ataseze „e”-ul magic la orice pentru ca totul sa mearga bine. O idee care nu prea a avut urmari in societatea noastra. Mai ales ca e-learning-ul trebuia sa inlocuiasca instruirea in prezenta unui profesor. Tehnica insa nu este cel mai important lucru. E-learning-ul trebuie sa ramana unul dintre modurile de instruire si de integrare in cadrul unui sistem global. De ce nu a explodat e-learning-ul, asa cum se credea atunci, in frenezia internetului ? Primul motiv este ca intreprinderile credeau la momentul respectiv ca e-learning-ul va reduce drastic costurile de instruire. Acest lucru se aplica insa numai pe termen mediu si lung caci dezvoltarea unei strategii de e-learning presupune un cost. Apoi au existat unele dezamagiri din partea companiilor care au pariat totul pe tehnologie si apoi au realizat cu amaraciune ca angajatii lor nu adoptau acest nou mod de pregatire, deoarece acestia din urma nu fusesera pregatiti si pentru ca pur si simplu nu erau asistati pe acesta noua cale de invatare. Astazi insa contextul este diferit… A fost redus timpul de lucru, instruirea are un nou statut. Reinnoirea echipelor de management cu directori tineri a fost, de asemenea, un factor pozitiv pentru e-learning. Acesti profesionisti au fost obisnuiti, la universitate sau in liceu, sa invete singuri. Ei sunt mai receptivi la noile tehnologii de informare si comunicare pentru ca au crescut odata cu ele. In termeni de tehnologie, lucrurile s-au imbunatatit de asemenea. In prezent aproape ca nu mai avem probleme tehnice. Treptat, companiile au fost conectate la internet in banda larga, un factor cheie pentru adoptarea unor aplicatii, cum ar fi e-learning. Sa luam ca exemplu Suedia: aceasta tara s-a situat inaintea tarilor din Europa de Vest in ceea ce priveste conexiunea in banda larga. Si nu este o coincidenta faptul ca este, de asemenea, o tara care a adoptat mult mai devreme sistemul de instruire online! Care este valoarea practica a e-learning-ului? E-learning-ul minimizeaza timpul petrecut in afara locului de munca. De asemenea, instruirea in mod individual pe un PC reduce vizibil timpul pierdut pentru transport la locul de desfasurare a cursului de instruire, precum si costurile aferente. E-learning-ul ajunge la mai multi angajati in mai putin timp. Odata modulele de instruire puse la punct, acestea se pot desfasura mai usor decat un curs traditional sustinut de un mentor intr-o camera mica. De asemenea, PC-urile trebuie sa dispuna de capacitatile multimedia necesare. Un cost deloc neglijabil la care se vor adauga desigur costurile pentru dezvoltarea cursurilor. Invatarea este mai rapida si mai durabila. De la inceputul anilor ’90, studiile au aratat ca procesul de invatare ar putea fi imbunatatit semnificativ prin e-learning si ca memorarea de informatii ar putea fi cu pana la 50% mai mare. Satisfactia clientilor creste odata cu instruirea angajatilor. Castigarea unui nou client este de aproximativ cinci ori mai scumpa decat pastrarea unui client. Informatiile specifice distribuite prin e-learning pot ajuta angajatii sa imbunatateasca serviciile oferite clientilor. E-learning-ul faciliteaza modularizarea si schimbul de cunostinte distribuite in intreaga companie, prezentarea acestora intr-un mod didactic, etc. E-learning-ul se afla la jumatatea distantei dintre sistemele de dezvoltare de cursuri si gestionarea cunostintelor, deoarece acestea sunt menite sa formalizeze expertiza companiei sub forma de ajutor didactic sau module de training. Ce schimbari se estimeaza ca vor avea loc in anii ce vor veni? Ne indreptam spre o anumita continuitate a ceea ce se intampla astazi. Continutul se va diversifica cu siguranta si va fi disponibil in curand pe suporturi mobile cum ar fi PDA-urile. In cele din urma, vom asista la aparitia treptata a claselor virtuale: sesiuni de formare profesionala la care vor participa 8 – 10 persoane, in care fiecare invata despre postul sau si este instruit(a) de catre un profesor prezent in incapere caruia cursantii ii pot pune intrebari, cere asistenta, etc.
Tags:
About Author: iustin